I MIĘDZYSZKOLNY KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO ”MISTRZ SŁÓWEK” 2013

utworzone przez | wrz 30, 2013 | Konkursy | 0 komentarzy

REGULAMIN

1. WARUNKI OGÓLNE.

1.1. Organizatorem Konkursu „Mistrz Słówek” jest:

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 12
ul. Piastowska 30
47-200 Kędzierzyn-Koźle

1.2. Osoby odpowiadające za organizację i przebieg konkursu:

Karina Koszela
Joanna Wiktorek
Swietłana Dbaj

1.3. W trakcie trwania Konkursu tekst regulaminu będzie dostępny do wglądu w siedzibie Organizatora tj. na tablicy ogłoszeń w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 12.

1.4. Warunki uczestnictwa w Konkursie podlegają niniejszemu regulaminowi, a każde zgłoszenie uczestnika będzie jednoznaczne z faktem, iż uczestnik Konkursu zapoznał się z treścią regulaminu, wyraża zgodę na jego brzmienie i poddanie się jego warunkom.

1.5. Nadzór nad Konkursem sprawuje Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej.

 

2. CELE I ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU.

 

2.1. Celem konkursu jest:

  • Poszerzenie i utrwalenie poznanego słownictwa.
  • Wykształcenie kompetencji komunikacyjnej i takiej znajomości języka, która umożliwi porozumiewanie się w różnych sytuacjach życiowych.

  • Wdrażanie do współpracy w grupie.
  • Wdrażanie do „zdrowej rywalizacji”.
  • Stworzenie warunków do osiągnięcia sukcesu.
  • Formowanie motywacji, dostarczanie okazji do zbierania doświadczenia, rozwijanie pozytywnych postaw wobec nauki języka i zdobywania wiedzy.

 

2.2. Zakres słownictwa obejmuje następującą tematykę:

  • Żywienie (artykuły spożywcze, posiłki)
  • Ubrania
  • Dom (pomieszczenia, wyposażenie)
  • Szkoła (przedmioty nauczania, przybory szkolne, wyposażenie, pomieszczenia)
  • Człowiek (części ciała, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania),
  • Życie rodzinne i towarzyskie (członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego)
  • Zabawki
  • Miesiące, dni tygodnia i pory roku
  • Aktywności
  • Świat przyrody (pogoda, rośliny i zwierzęta, krajobraz)
  • Muzyka (instrumenty, typy muzyki)
  • Komputer
  • Miasto (miejsca, urzędy, usługi, środki transportu)
  • Praca (popularne zawody)
  • Sport (popularne dyscypliny sportu, sprzęt sportowy)
  • Liczebniki
  • Kolory
  • Kosmos

2.3. Źródło zaczerpniętego słownictwa:

  • „Steps in English 1 i 2” (Oxford)
  • “Stardust 1, 2, 3” (Oxford)
  • “Bugs World 1, 2, 3” (Macmillan)

 

3. ZASADY OGÓLNE PRZEPROWADZANIA KONKURSU.

3.1. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klasy  6 szkoły podstawowej.

3.2. Spośród wszystkich klas 6 należy wytypować zespół czterech  najlepszych z języka angielskiego  uczniów. Listy uczestników należy kierować do organizatorów do dnia 31 października 2013 r. pod numer telefonu: 691 996 124.

3.3. Konkurs przeprowadza jeden z organizatorów, który jest przewodniczącym Komisji Konkursu. W skład komisji oprócz organizatorów wchodzą również nauczyciele -opiekunowie uczniów szkół biorących udział w konkursie . Nadzór nad przebiegiem konkursu może sprawować  Dyrektor lub Wicedyrektor szkoły.

3.4. W składzie komisji nie może zasiadać nauczyciel, który jest rodzicem uczestnika konkursu.

3.5. Termin konkursu:   27.11.2013r. godz. 9.00 – 11.00

 

4. ORGANIZACJA I PRZEBIEG  KONKURSU.

4.1. Prowadzący wraz z Członkami Komisji siedzi za stołem na środku sali.

4.2. Zespoły uczestników konkursu mają przydzielone określone stanowiska pracy.

4.3.Konkurs składa się z  8 konkurencji.

4.4.Uczestnicy konkursu wykonują poszczególne zadania w grupach.

4.5. Wykaz konkurencji:

ZAD. 1 – LOSOWANIE ETYKIET Z ANGIELSKIM SŁOWNICTWEM – Każdy zespół typuje Przedstawiciela, który podchodzi do stołu z odwróconymi etykietami z angielskim słownictwem. Jego zadanie polega na losowaniu etykiet i podawaniu swojemu zespołowi polskiego znaczenia wylosowanych  angielskich słówek, a zespół musi podać ich angielskie znaczenie. Jeśli Przedstawiciel nie zna polskiego tłumaczenia wylosowanego słówka, odkłada go z powrotem i wybiera inną etykietę. Właściwie przetłumaczone i odgadnięte etykiety ze słownictwem Przedstawiciel zbiera i oddaje po minionym czasie Prowadzącemu Konkurs. Ten zlicza etykiety i ich ilość jest sumą zdobytych punktów w tej konkurencji. Każdy Zespół ma 30 sekund na losowanie i odgadnięcie jak największej ilości słówek.

ZAD.2 – LOSOWANIE OBRAZKÓW – Każdy zespół typuje Przedstawiciela, który podchodzi do stołu z odwróconymi obrazkami. W ciągu 30 sekund pokazuje swojemu zespołowi wylosowane obrazki , a oni podają jego angielską nazwę . Jeśli zespół nie poda właściwej nazwy obrazka, to odkłada się z powrotem tą ilustrację. Odgadnięte obrazki Przedstawiciel zbiera i oddaje po minionym czasie Prowadzącemu Konkurs. Ten zlicza obrazki  i ich ilość jest sumą zdobytych punktów w tej konkurencji.

ZAD.3 – UKŁADANIE NAZW OBRAZKÓW Z ROZSYPANKI LITEROWEJ – Każdy zespół losuje zestaw trzech obrazków i kartoników z literami. Ich zadanie polega na ułożeniu z liter nazw obrazków. Mają na to 3 minuty. Za każdy właściwie ułożony wyraz otrzymują po punkcie.

ZAD. 4 – DEFINICJE – Każdy zespół losuje jedną definicję, którą musi odczytać i odgadnąć jej słowo kluczowe (znaczenie). Mają na to 3 minuty. Za podanie właściwego rozwiązania otrzymują 1 punkt.

ZAD. 5 – KWADRAT Z UKRYTYMI WYRAZAMI –  Każdy zespół losuje kwadrat z ukrytymi wśród liter 10-cioma wyrazami wyszczególnionej kategorii. Mają 5 minut na odnalezienie i wypisanie właściwych wyrazów.  Każdy zespół otrzymuje tyle punktów, ile zdoła odnaleźć słów.

ZAD. 6 – SEGREGOWANIE WEDŁUG KATEGORII – Zespoły losują zestawy z etykietami  ze słownictwem oraz  z kartami z nazwą danej kategorii słownictwa. Ich zadanie polega na przydzieleniu poszczególnych słówek do odpowiadającej im kategorii. Za każde właściwie dopasowane słowo, zespół otrzymuje punkt. Kategorii jest 5 i każdej odpowiada 5 słówek. Uczniowie mają 5 minut na wykonanie zadania.

ZAD. 7 – SPELLING – Prowadzący literuje każdemu zespołowi po dwa wyrazy, które muszą zapisać. Za każde poprawnie zapisane słowo, zespół otrzymuje po punkcie.

ZAD. 8 – TEST „20 SEKUND NA KAŻDE PYTANIE” – Każdy zespół typuje do tej konkurencji po Przedstawicielu. Wybrani uczestnicy konkursu stoją wokół ławek w kręgu. Przed każdym leży etykieta z jednym pytaniem testowym. Każdy uczeń ma czas 20 sekund na przeczytanie zdania i dobranie odpowiedzi spośród trzech możliwości. Następnie na sygnał przesuwają się o jedno miejsce i odpowiadają na kolejne pytanie. Uczniowie przesuwają się  każdorazowo o jedno miejsce dopóty, dopóki staną przy pytaniu, na które już udzielili odpowiedzi. Następnie oddają swoje karty z odpowiedziami jury, które sprawdza poprawność wykonania zadania. Za każdą właściwą odpowiedź zespół otrzymuje po punkcie.

 

5. NAGRADZANIE LAUREATÓW  KONKURSU.

 

5.1. Suma zdobytych punktów  ze wszystkich konkurencji pozwoli wyłonić zwycięski zespół.

5.2. Zwycięski zespół  otrzymuje tytuł „Mistrza słówek języka angielskiego”

5.3. Zwycięzcy otrzymują dyplom i puchar.

5.4. Lista ze zwycięzcami zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 12 oraz umieszczona na szkolnej stronie Internetowej, jeśli szkoły wydadzą na to zgodę.

 

Regulamin opracowała:

Karina Koszela

Archiwa

wrzesień 2013
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

licznik odwiedzin

2312474
Total Visitors
Skip to content