mLegitymacja

utworzone przez | wrz 30, 2021 | mLegitymacja

           Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować o tym fakcie szkołę).

Wymagania sprzętowe – telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0.

Aby uruchomić mLegitymację należy:

– poprzez witrynę rodzica/ucznia w dzienniku elektronicznym (nie aplikację) załadować zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB. Zdjęcie musi spełniać wymogi zdjęcia do dokumentów – inne nie będą akceptowane.

– Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania). Wnioski prosimy przekazywać osobiście do sekretariatu lub wysłać na adres sekretariatu (psp12@kedzierzynkozle.pl)

  • Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin.
  • Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.

 

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna:

https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjaszkolna.regulamin.2.1.0.pdf

Informacje o usłudze mLegitymacja:

https://mc.bip.gov.pl/publiczna-aplikacja-mobilna/informacje-o-publicznej-aplikacji-mobilnej.html

W celu wykonania zdjęcia mogą Państwo skorzystać z usługi z bezpłatnej usługi Zdjęcie do mLegitymacji. W tym celu należy użyć smartfona z aparatem fotograficznym. Aby skorzystać z usługi należy:

  1. wejść w przeglądarce internetowej na stronę Passport-photo.online

https://passport-photo.online/pl/zdjecie-do-mlegitymacji

  1. wcisnąć przycisk “Wgraj Zdjęcie”
  2. zrobić zdjęcie smartphonem lub wybrać zdjęcie z galerii telefonu/komputera
  3. załączyć zdjęcie (wcisnąć przycisk “dodaj zdjęcie”)
  4. pobrać zdjęcie przerobione zgodnie z wymogami (przetworzenie zdjęcia odbywa się automatycznie)
  5. załadować zdjęcie poprzez dziennik w przeglądarce (nie aplikacji!) .

            https://uonetplus.vulcan.net.pl/kedzierzynkozle/?logout=true

Uwaga! Wielkość zdjęcia nie może przekroczyć 354×496 pikseli!

Usługa Zdjęcie do mLegitymacji powstała w ramach realizacji projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej “Bon na Innowacje” i jest całkowicie bezpłatna. Wykonanie poprawnego zdjęcia i jego przetworzenie przez program zajmuje ok 2-3 minut. Zachęcamy do skorzystania.

.

 Dokumenty do pobrania:

Wniosek o wydanie mLegitymacji

Instrukcja_pobierania_aplikacji.pdf

Archiwa

wrzesień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

licznik odwiedzin

2379738
Total Visitors
Skip to content