PROCEDURA

utworzone przez | wrz 30, 2021 | mLegitymacja

udostępniania mLegitymacji szkolnej

w Szkole Podstawowej nr 12 im. Zygmunta Kuczyńskiego w Kędzierzynie – Koźlu

 

Podstawa prawna:

-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. 2019 poz. 1700)

 

  1. Uczeń́ przyjęty do szkoły może otrzymać́ mLegitymację szkolną na wniosek rodzica/opiekuna prawnego ucznia (załącznik nr 1 do procedury).Warunkiem jej wydania jest posiadanie papierowej wersji legitymacji szkolnej. mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności wydanej uczniowi odpowiednio papierowej wersji legitymacji szkolnej.

 

  1. Do udostępnienia mLegitymacji niezbędne jest aktualne zdjęcie zgodne z obowiązującymi wymogami. Zdjęcie legitymacyjne, w postaci cyfrowej o rozdzielczości 354 × 496 w formacie jpg, nie większe niż 5 MB. Zdjęcie należy załadować poprzez dziennik ucznia (nie w aplikacji). Po złożeniu wymienionych dokumentów rodzic/prawny opiekun otrzyma jednorazowy kod QR oraz hasło umożliwiające dostęp do usługi. Aplikacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowana w systemie.

 

  1. Za poprawność danych wpisanych we wniosku o wydanie mLegitymacji oraz za fotografię odpowiada rodzic/opiekun.

 

  1. Konsekwencją dołączenia nieodpowiedniej fotografii oraz wpisania we wniosku danych niezgodnych ze stanem faktycznym będzie niewydanie mLegitymacji przez uprawnionego pracownika szkoły.

 

  1. mLegitymacja jest częścią̨ aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Aplikacja ta pozwoli pobrać mLegitymację na telefon na podstawie danych autoryzacyjnych wydawanych przez szkołę uczniowi, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną.

 

  1. Do uruchomienia aplikacji konieczne jest urządzenie z systemem Android minimum 6.0.

 

 

  1. Dane, potrzebne do wygenerowania legitymacji, będę wprowadzane do systemu za pomocą̨ specjalnego interfejsu internetowego przez uprawnionego do tego pracownika.

 

  1. Szkoła będzie wypisywała zlecenie udostepnienia mLegitymacji za pomocą̨ Profilu zaufanego, a po wypisaniu zlecenia otrzyma kod uwierzytelniający, który wydrukuje i wręczy za potwierdzeniem odbioru rodzicowi/opiekunowi. Istnieje możliwość wręczenia kodu bezpośrednio niepełnoletniemu uczniowi, jeśli zostanie to wskazane we wniosku.

 

  1. mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:

 

  1. na wniosek rodziców niepełnoletniego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;

 

  1. w przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska ucznia, jeżeli zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej albo orzeczenia sadowego;

 

  1. z urzędu w przypadku:

 

a) utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej

 

b) przejścia ucznia do innej szkoły.

 

c) zgubienia, zniszczenia, utraty papierowej wersji legitymacji szkolnej

 

 

  1. mLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku:

 

a) potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej

 

b) stwierdzenia w niej błędów lub omyłek;

 

c) unieważnienia w przypadku, o którym mowa w ust. 9 pkt 1;

 

  1. Aby aktywować usługę mLegitymacja, należy:

−uruchomić Aplikację mObywatel i zalogować się do niej.

−wybrać opcję dodaj mLegitymację.

−zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji.

−zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go.

−zapoznać się z klauzulą informacyjną przetwarzania danych.

−wyrazić zgodę dla systemu Android na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona).

−wprowadzić (zeskanować) kod QR otrzymany w szkole.

−wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole.

−zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel.

 

  1. Dla ułatwienia do procedury załącza się instrukcję „krok po kroku” pobrania i uruchomienia Legitymacji (załącznik do procedury).

 

  1. mLegitymacja wydawana/udostępniana jest do 7 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku.

 

  1. Uprawniony pracownik szkoły poinformuje telefonicznie lub poprzez dziennik elektroniczny rodzica/opiekuna, który złożył wniosek o wydanie mLegitymacji, o wygenerowaniu kodu i możliwości odbioru w sekretariacie.

Archiwa

wrzesień 2021
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

licznik odwiedzin

1444307
Total Visitors
Skip to content