Zielona szkoła trzecioklasistów w Kościelisku

utworzone przez | cze 26, 2016 | Wycieczki | 0 komentarzy

( wspomnienia trzecioklasistów)

W tym roku uczniowie klas trzecich wraz ze swoimi wychowawczyniami gościli na zielonej szkole w Domu Wczasów Dziecięcych „Pałac Tatrzański” w Kościelisku. To ciekawe miejsce, leżące u podnóża Tatr, zachwycało nas przez siedem dni pięknymi widokami, otwartością górali i gościnnością oraz serdecznością pracowników ośrodka, w którym przebywaliśmy.

Każdy dzień był wypełniony różnorodnymi wycieczkami i zajęciami.

Niełatwą wycieczką, ale pełną fajnych wrażeń, okazała się wędrówka przez Jaskinię Mroźną na terenie Narodowego Parku Tatrzańskiego. Na swoim koncie mamy też m.in. Dolinę Kościeliska, Dolinę Chochołowską, Muzeum Tatrzańskie im. dr Tytusa Chałubińskiego i Muzeum Przyrodnicze z lekcją w sali interaktywnej. Zdobywając Gubałówkę ułatwiliśmy sobie sprawę wjeżdżając na górę Kolejką, jednak do Kościeliska zeszliśmy już o własnych siłach.

W Zakopanym zwiedziliśmy też zabytkowy Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, spacerowaliśmy Krupówkami, przeżyliśmy także „zawrót głowy” w Domu do góry nogami. Wybraliśmy się również do kina „Sokół” na film pt. „Mój przyjaciel  orzeł”, którego tematyka idealnie nam spasowała. Z zajęć dodatkowych na szczególną naszą uwagę zasłużyły m.in. warsztaty ekologiczno – artystyczne –  ozdoby z sianka  oraz zdjęcia w wersji 3D – film „Piękno Tatr”.  Przyznać trzeba, że na zielonej szkole działo się wiele i sporo się nauczyliśmy. Poznaliśmy tradycje i zwyczaje górali, piękną przyrodę tatrzańską, wiele zabaw i piosenek turystycznych. Poza tym mamy teraz lepszą kondycję i pooddychaliśmy trochę świeżym powietrzem… J    Było super!!!