TEMAT: Zwinnościowo –zdrowotny tor przeszkód według inwencji uczniów.
CELE:
UMIEJĘTNOŚCI: uczniowie potrafią zorganizować mini tor przeszkód
MOTORYCZNOŚĆ: uczniowie rozwijają zwinność, gibkość, skoczność.
WYCHOWAWCZE: uczniowie wdrażają się do zespołowego działania w małej grupie uczniowie dbają o prawidłową postawę ciała przed i po wykonanym ćwiczeniu
KLASA: 5c
MIEJSCE: sala gimnastyczna
PRZYBORY: szarfy, piłki, materace, pachołki, płotki, hula-hop, ringo, kocyki, ławeczki, ringo
PROWADZĄCY: Bożena Wolny, Sylwia Fojcik
CZĘŚĆ WSTĘPNA:
- Zbiórka- sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć.
- Przedstawienie tematu zajęć.
- Rozgrzewka według inwencji ucznia:
- Zabawa „Berek ranny”
- W truchcie:
– krążenia RR w przód
– krążenia RR w tył
– krok odstawno- dostawny
– przeplatanka
– skoki na P i LN
– skip A, B, C
– czworakowanie przodem
– czworakowanie tyłem
- W rozsypce:
– krążenia T
– skrętoskłony
– krążenia bioder
– unik podparty – przeskoki
– siad prosty –skłony
– leżenie przodem – kołyska
CZĘŚĆ GŁÓWNA:
Podział na grupy. Uczniowie mają do dyspozycji różny sprzęt z którego mają stworzyć tory przeszkód. Następnie ćwiczą na przygotowanych torach.
Grupa I przygotowała:
- przejście po ławeczce
- przeskoki przez hula-hop
- przeskoki przez płotki i przejście pod płotkami
- przewrót w przód
Grupa II przygotowała:
- przejście pod płotkiem
- ślizgi na kocyku
- przewrót w przód
- 5 przeskoków przez skakankę
- skoki na piłce z uszami
- przejście po ławeczce
- czworakowanie przodem
- 5 krążeń hula-hop
Grupa III przygotowała:
- kozłowanie slalomem
- dwutakt
- przewrót w przód
- czołganie
- rzuty ringiem na odwrócony płotek
- przejście równoważne
- przeciąganie na ławeczce
- leżenie tyłem – 5 wznosów NN
CZĘŚĆ KOŃCOWA:
- Sprzątnięcie przyborów.
- Uspokojenie organizmu: zabawa minutka.
- Podsumowanie zajęć.
- Pożegnanie.
Lekcja ta pokazała nam, że nasze lekcje wychowania fizycznego sprawiają uczniom wielką radość. Uczniowie ćwicząc potrafią świetnie bawić się, przy okazji dbając o swoją sprawność i zdrowie. Samodzielne konstruowanie toru zwinnościowo – zdrowotnego było dla uczniów wielkim wyzwaniem, każdy uczeń dał zadanie od siebie. Jednak najważniejsze było to, że wszyscy uczniowie ćwiczyli z wielkim zaangażowaniem, każdy znalazł dla siebie coś ciekawego, co potrafił wykonać najlepiej.